Уважаеми посетители,
Пастор Атанас Стоянов подготвя специално за вас интересни въпроси, чиито отговори можете да намерите в Библията. Надяваме се чрез тази рубика да провокираме у вас желанието да познавате в детайли Божието слово.
Пожелаваме ви приятно и успешно преодоляване на нашето библейско предизвикателство!
Въпрос:
Съгласно 1Кор. 5:5 означава ли,че духовете на всички хора ще бъдат спасени в деня на Господ Исус, но плътта на някои ще бъде погубена? Защо?
Отговори може да изпращате на sdavarna@abv.bg или да оставите коментар тук.
А ето и отговора:
Ако вземем текста извън неговия контекст, то той казва точно това, което казва, но взет в контекста на това което пише Павел в своето послание и сравнено с другите му послания разбираме, че:
Човекът, за когото се споменава е виновен за отвратително морално израждане (стих 1).
Съветът на Павел е да се отстрани този мъж от тялото Христово. Той използва думи, които не могат да бъдат разбрани погрешно: „да предам такъв човек на сатана,“ „очистете,“ „да не се сношавате с,“ и „отлъчете“ (ст. 5, 7, 9, 13).
Павел използва този строг език, тъй като човекът е избрал да следва сатана. Църквата просто е разбрала и накрая прави известно това, което човекът открито е решил и демострирал с поведението си. Мисълта не е била да се предаде на дявола (а той не желае това, но понеже сам вече се е предал), а по-скоро временно да се отбележи, че този мъж е предпочел сатанинския път пред Христовия път.
Чувствата на Павел резултат ли са от това драстично деяние? Неговата надежда е за „погубване на плътта му. Любимият израз на Павел за необърнатите е бил „плътски.“ Той е писал към Римляните,
„Тия, които са плътски, не могат да угодят на Бога.“ Римл. 8:8. Вероятно шокът от това да бъдеш отлъчен от членството на църквата би върнало грешника към покаяние и би го накарало да разпъне плътта, като по този начин унищожи лошите дела на плътта, които са довели до неговото осъждане. Така неговият дух би могъл да се преобрази и да израстне духовно за деня на Господа. Членството му в църквата би могло да бъде възстановено и той – спасен за идващия Исус.